Regisztráltál az Amazonra, feltöltötted a termékeidet és már csak arra vársz, hogy csilingeljen a kassza. Azonban a sikeres Amazon értékesítés nem ennyire egyszerű. Ahhoz, hogy elérd a vásárlókat több munkára és marketingeszközökre van szükséged.

Szerencsére az eszközöket az Amazon a rendelkezésedre bocsátja.

Az Amazon piacterén keresztül látogatók százmilliót teszi elérhetővé de nem csak ennyivel segíti azt, hogy több eladásod legyen. Több olyan szolgáltatása is létezik amelyek arra hivatottak, hogy a termékeidet népszerűsítsd és több vásárlót szerezz.

Az alábbiakban ezekről a marketingeszközökről lesz szó a teljesség igénye nélkül.

Amazon hirdetések

Az Amazon lehetőséget ad arra, hogy hirdetéseket futass a felületén, sőt akár más weboldalakon is. Az alábbi hirdetéstípusok érhetőek el jelenleg:

  • Sponsored Products
  • Sponsored Brands
  • Sponsored Display

Sponsored Products

Ezek a hirdetések úgynevezett PPC (Pay-per-Click) magyarul kattintásalapú hirdetések. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy akkor fizetsz ha a hirdetésedre kattintanak.

Sponsored Brands

Ezzel a hirdetéstípussal látványosabb hirdetéseket készíthetsz és jobban szem elé is kerülhetsz, mint a Sponsored Products által ugyanis feltűnőbb helyeken jelenik meg, mint a Sponsored Products.

Sponsored Display

Jelenleg ez a legprofibb hirdetési opció. Az alábbi lehetőségek állnak a rendelkezésedre:

  • Amazonon kívüli weboldalakon történő megjelenés
  • Remarketing hirdetések
  • Egyedi célközönségek elérése

Amazon Store

Az Amazon Store egy amolyan microsite az Amazon felületén belül. A lenti videóban mutatok is egy példát, hogy hogy néz ki.

Tehát gyakorlatilag kapsz egy saját kis weboldalt amit egyszerűen tudsz tartalommal ellátni és szerkeszteni. Kiváló módja annak, hogy megjelenítsd a termékeid, kitűnj a konkurensek mellett és márkát építs, mialatt az eladásaidat is növeled.

Egy drag and drop alapú szerkesztővel tudod felépíteni, amit ebben a cikkben mutattam be.

Az Amazon Store is csak Brand Registry után érhető el, tehát csak Private Label eladók számára.

Amazon A+ tartalom

Amikor a termékedhez termékleírást szeretnél adni akkor az Amazon alapvetően ezt a felületet adja:

Ahogyan láthatod ez egy faék egyszerűségű felület. Csak szöveget tudsz bevinni de azt már formázni vagy képeket esetleg videóket betenni már nincs lehetőséged.

Na de ez miért probléma?

Ha egy kicsit is képben vagy az online marketingben akkor tudod, hogy mennyire fontos egy megfelelően kialakított termékoldal ahhoz, hogy sok megrendelésed legyen. A jól konvertáló (sok eladást hozó) termékoldal egyik alapvető eleme a “színes-szagos” termékleírás tagolt szöveggel és fotókkal.

A fent bemutatott felület erre nem alkalmas ami miatt sok vásárlást bukhatsz. Azonban a Private Label kereskedőknek erre szintén kínál megoldást az Amazon az A+ tartalom szerkesztővel.

Segítségével gyönyörű termékoldalakat hozhatsz létre, amelyeket egy nagyon egyszerű felületen hozhatsz létre. Az A+ editor nagyon hasonlít az Amazon Store szerkesztőfelületéhez.