Hogyan adj el az Amazonon úgy, hogy egyre növekedjenek az eladásaid?

Igaz, hogy az Amazon folyamatosan fejlődik viszont vannak alapvető játékszabályok amelyeket ha betartasz, akkor szinte biztos, hogy sikeres leszel és csörögni fog a kassza. Vegyük végig, hogy hogyan adj el az Amazonon és milyen szabályokat tarts be ha szeretnéd, hogy a vállalkozásd egyre nagyobbra nőjön.

Folyamatosan fejleszd a tudásod és kövesd a változásokat

Nem véletlenül vettem ezt a legelső helyre. Minden sikeres emberről elmondható, hogy alapvető tulajdonsága az, hogy fejleszti önmagát.

Igaz ez az Amazon kereskedelemre is: csak akkor lehetsz sikeres Amazon eladó, ha követed az Amazon változásait és fejlesztéseit.

Márpedig azokból van sok. Nagyjából hetente jönnek kisebb újítások és kb 1-2 havonta olyan fejlesztések vagy hírek, amelyek igazán nagy horderejű újdonságok.

Nagyon fontos, hogy ismerd az Amazon szabályait és lehetőségeit, máskülönben jó lehetőségekről maradhatsz le, de a legrosszabb esetben akár a fiókod is felfüggesztésre kerülhet ha nem tartod be a szabályokat.

Hol érdemes követni a híreket, hol tájékozódj?

  1. Van egy tök jó blog: ecommarketing.hu 🙂
  2. Facebook csoportok: keress rá Facebookon, sokat fogsz találni.
  3. A Seller Central News modulja. Amikor belépsz akkor egyből láthatod az alábbi ablakot:
Amazon Seller Central news

Termékoldalak folyamatos fejlesztése és optimalizálása

Mindig mindenen lehet javítani.

Ez a szellemiség övezze azt is ahogyan a termékoldalakat kezeled.

Kövesd nyomon (pl. Helium 10 használatával), hogy milyen kulcsszavakkal és kifejezésekkel találnak a termékedre és optimalizáld rájuk a termékoldalad.

Készíts új képeket, fejleszd az A+ tartalmakat, készíts Amazon Store-t. Tanulj értékesítési szövegírást és írj meggyőzőbb termékleírásokat, hangsúlyozd ki a termékelőnyöket, írd le, hogy miként fogja a terméked megváltoztatni a vásárló életét.

Konkurencia figyelése

Az Amazonon nagy a verseny ezért fontos, hogy ismerd a konkurenciádat.

  • Rendszeresen nézz rá a termékoldalaikra, hogy lásd miket módosítanak.
  • Kövesd az árazásukat, hogy versenyképes maradhass velük szemben.
  • Olavsd el a termékleírásaikat, hogy mivel próbálják meggyőzni a vásárlókat. Ezek alapján különböztesd meg magad a saját terméked leírásában. Úgy írj, hogy feltételezd a vevőd már olvasta a konkurens leírását és ahhoz képest kell meggyőzőnek lenned!
  • Figyeld, hogy milyen értékeléseket kapnak és a negatív vélemények alapján végezz termékfejlesztést illetve írd meg a termékleírásokat.

Például ha egy termék esetében sokan írják, hogy a csomagolás könnyen szakad és nem praktikus, akkor vizsgáld meg a Te terméked csomagolását. Ha szükséges akkor fejleszz rajta, ha pedig nem szükséges akkor emeld ki, hogy a Te terméked csomagolása nem szakad és praktikus.

Értékelések gyűjtése

Az értékelések száma és minősége rendkívül fontos a vevők és az eladók számára egyaránt. Minél több pozitív értékelésed van annál több eladásod lesz, illetve az Amazon találati listájában is előkelőbb helyet kapsz. Ezért is fontos, hogy folyamatosan jöjjenek a pozitív értékelések a termékeidre.

Hogyan szerezz értékeléseket?

  1. A rendelések után az Amazon maga is emlékezteti a vevőket, hogy adjanak le értékelést
  2. Küldhetsz nekik emlékeztetőt magad is az értékelés leadásáról
Értékelés kérése a vevőtől az Amazonon

Hirdess!

Minden Amazon eladó számára elérhető az ún. Sponsored Products hirdetés, amely PPC (Pay Per Click) alapon működik. Létezik még más hirdetési típus is, amelyeket csak akkor tudsz használni ha van saját márkád és beregisztráltál az Amazon Brand Registry programba.

Ekkor a Sponsored Brands és a Sponsored Display hirdetések is elérhetőek lesznek, amelyek jobb helyeken kínálnak megjelenést és látványosabb kreatívokat készíthetsz, mint a sima Sponsored Products hirdetéssel.

Mutatok is pár példát.

Így néz ki a Sponsored Products hirdetés:

Ezek a hirdetések a találati lista elejére kerülnek – de nem a legelejére, ott a Sponsored Brands hirdetések vannak, lsd. lentebb. Illetve a terméklapok alján is megjelennek.

Ilyen a Sponsored Brands hirdetés:

Ahogya azt azt előzőekben is mondtam, a találati lista élére a Sponsored Brands hirdetéssel kerülhetsz.

Ez pedig a Sponsored Display hirdetés:

Ez a hirdetés típus a konkurens termékek oldalán jelenik meg.

Mérj: kövesd figyelemmel az eredményeket!

Tudom, hogy sokak számára száraz és unalmas viszont nagyon fontos, hogy kövesd az analitikát és a statisztikákat. Az Amazon számos kimutatást ad a hirdetések teljesítményétől kezdve a termékoldalak konverziós arányáig.

A mérőszámokat látva jobban megérted a folyamatokat és könnyebben megtalálod azokat a pontokat ahol ha beavatkozol akkor jobb eredményeket érhetsz el.

Tedd rendbe a pénzügyeket és az adózást!

Mint ahogyan minden vállalkozásnál így az Amazon kereskedelemnél is el lehet úszni azzal ha nem követed a pénzügyeket:

  • Készíts üzleti tervet
  • Kövesd a kiadásokat és a bevételeket
  • Számold ki, hogy mennyi profit marad a zsebedben. Ehhez a FBA Revenue Calculatort ajánlom, ami a termékek árazásban is segít.

Figyelj arra, hogy a készleted mindig optimális legyen!

A készletgazdálkodás a sikeres Amazon kereskedelem egyik legfontosabb faktora. Ha túl kevés terméket küldesz be akkor lefogy a készleted és emiatt nem tudnak vásárolni tőled – tehát pénzt hagysz az asztalon. Ha pedig túl sok terméket küldesz be, akkor az Amazon egy idő után plusz költséget számol fel a raktározásért.

Szerencsére az Amazon segít, hogy annyi terméket küldj be, amennyi kell. A Seller Centralban…