Hogyan érd el az Amazon ügyfélszolgálatát ha gond van?

Amazonos ténykedésed során szinte biztosan fog olyan helyzet adódni, hogy olyan problémába ütközöl, amely megoldásához külső segítségre lesz szükséged. Természetesen számtalan forrásból tájékozódhatsz (Google keresés, Facebook csoportok, Seller Forum az Amazonon stb.), de van, hogy olyan helyzetbe kerülsz, amikor az Amazon Seller Support csapatával tudsz csak előrelépni.

Most abban szeretnék segíteni, hogy hogyan tudod őket elérni, illetve, hogyan tudod az Amazon belső felületét úgy használni, hogy a Seller Support nélkül is boldogulj.

Hogyan éred el az Amazon “Help” szekciót?

Az Amazon felületén a Seller Centralon belül, létezik egy ún. “Help” szekció, amelyen keresztül nem csak a Seller Supportot tudod elérni, hanem az Amazon belső tudásbázisát is.

Ezt a Seller Central felületén a jobb felső sarokban található “Help” menüpontra kattintva éred el. Feltételezem, hogy most azért nem döbbentél le… 🙂

Amazon Seller Central Help

A “Help” menüre kattintva erre az oldalra fogsz kerülni:

Amazon Seller Central Help

Láthatod, hogy az oldal részeit kijelöltem pirossal és beszámoztam. Most menjünk végig azon, hogy mi micsoda.

1. Case log

Itt találod azokat a hibajegyeket, amelyeket eddig megnyitottál. Benne vannak a lezárt és a nyitott ügyek is.

2. “Miért nem jelenik meg a termékem?” eszköz

Hát azért az is sokat elárul az Amazonról és a működéséről, hogy ez az eszköz ennyire kiemelt helyen van. 🙂 De erről majd máskor.

A lényeg az, hogy ezzel az eszközzel meg tudod nézni, hogy mi a probléma a terméklistázásoddal, miért nem jelenik meg az Amazon felületén.

Pl. tipikus probléma, hogy csak azt látod, hogy egy terméked “Out of stock” státuszban van, tehát az Amazon szerint nincs raktáron, miközben mellette azt mutatja, hogy készleten van mondjuk 1500 db. Ilyenkor ehhez az eszközhöz kell nyúlnod, hogy megtaláld a hibát és javítsd.

3. Gyorskereső

Ez egy hasznos kis eszköz, gyakorlatilag az Amazon “Help” szekció keresője. Ha beírod, hogy mire keresel megoldást akkor kidobja a lehetséges cikkeket, megoldásokat. Ez egyébként kiválóan működik a tapasztalataim szerint.

4. Seller Forums – Eladói Fórumok

Ez az Amazon belső fóruma az eladók számára. Irtózatosan szeretem. Rengeteg hasznos segítséget kapsz, támogató a közösség és nagyon sokat is lehet tanulni másoktól. Érdemes olvasgatni.

Illetve, amikor az Amazon Help már nem tud segíteni, akkor érdemes ide is felnézni és keresgélni vagy akár kérdezni.

5. Kapcsolatfelvétel a Seller Supporttal

Ééééés íme. Ide kattintva megnyílnak a kapuk és fel tudod venni a kapcsolatot egy élő emberrel az Amazon Seller Support csapatából.

Nézzük végig a kapcsolatfelvétel folyamatát.

Első lépésben leírhatod, hogy mi a problémád, miért kérsz segítséget.

Amazon Seller Central Help

A következő lépésben a megkeresésed kategóriáját kérik, hogy biztosan a megfelelő Amazon munkatárshoz rendeljék a megkeresésed, aki tud segíteni.

Amazon Seller Central Help

Végezetül pedig választhatsz, hogy milyen formában szeretnél kapcsolatba lépni a Seller Support csapatával.

Választhatsz e-mail, telefon és chat között.

Amazon Seller Central Help