Úgy gondolom, hogy az életben minden egyszerűbb ha van hozzá egy leírás, amelyet követve meg tudod valósítani azt amit elterveztél. Nincs ez másként az Amazon kereskedelemmel sem. Ha sikeres Amazon eladóvá szeretnél válni, akkor szükséged van egy tervre a célod eléréséhez.

Ez a blogcikk egy rövid lépésről lépésre leírása az Amazon vállalkozóvá válásod folyamatának. Természetesen egy vállalkozás elindításáról és felfuttatásáról sokkal többet lehet írni, mint amit én itt leírok. Ez a cikk pusztán egy alap rálátást ad, hogy tudd milyen lépéseken kell végigmenned.

Ezek a lépések a következők:

1. Termékötlet keresése

2. Beszállító vagy gyártó keresése

3. Vállalkozás alapítása

4. Seller Central regisztráció

5. Termékfeltöltés

6. Beszállítás az Amazon raktárba

7. Értékesítés növelése

Vegyük végig, hogy mit takarnak ezek a lépések!

1. Termékötlet keresése

Azt látom, hogy a legtöbben itt hasalnak el és vagy egyszerűen semmi ötletük nincs vagy pedig olyan terméket találnak amely kudarcra van ítélve.

Erre a problémára egyébként igyekszem olyan módon segítséget nyújtani, hogy van egy külön cikksorozatom, amelyben hétről-hétre új termékötleteket adok, amelyeket elemzés és piackutatás során teszek közzé.

Néhány alapvető szempont, amelyeket érdemes figyelembe venni a terméked keresése során:

  • 1 kg nem nehezebb, kis méretű
  • könnyen szállítható, nem törékeny
  • nem elektronikai eszköz (nem kell bele elem, akksi)
  • nincs benne korlátozott (gated) kategóriában
  • 10-100 EUR értékű
  • könnyen gyártható/beszerezhető
  • nem szezonális
  • a konkurencia nem túl erős (marketing, értékelések száma)

2. Beszállító vagy gyártó keresése

Miután megtaláltad azt a terméket, amelyet érdemesnek találsz arra, hogy kereskedj vele beszerzési forrást is kell találnod. Természetesen fontos az, hogy milyen árat kapsz, de a beszerzesi forrás kiválasztásakor más szempontokat is érdemes figyelmbe venned.

  • Milyen gyorsan tud szállítani?
  • Mennyire könnyű/gyors vele a kommunikáció?
  • Vállal-e garanciát a termékek minőségére?

3. Vállalkozás alapítása

Az Amazonon történő kereskedéshez vállalkozásra lesz szükséged, hiszen már a regisztráció azzal kezdődik, hogy a vállalkozásod adatait meg kell adnod.

Fontos megjegyezni, hogy már a beszállító keresése során is szükséged lehet vállalkozásra. Nagyon sok nagykereskedő és gyártó csak cégekkel áll szóba, azaz már az ajánlatkéréshez is céges adatokat kell küldened nekik.

Gyakori kérdés, hogy magyar vagy külföldi vállalkozást alapíts. A válaszom az, hogy a magyar adórendszer alapvetően kedvező és magyar kft.-vel is kereskedhetsz az Amazonon.

4. Seller Central regisztráció

A Seller Central az Amazon adminisztrációs felülete az eladók számára, szóval gyakorlatilag az Amazon regisztrációról van szó. Itt számos buktató lehet, gyakran keresnek meg olyanok, akiket valamilyen oknál fogva az Amazon letiltja a frissen regisztrált fiókját.

Mindezek ellenére kijelenthetem, hogy a regisztráció nem nehéz, igaz gyakran időigényes folyamat. Alapvetően az Amazon malmai őrölnek lassan. Mostanában hallottam két olyan esetről is, ahol 2-3 hónapig ültek a regisztráción az Amazonnál, mire jóváhagyták.

Na de ez ne szegje kedved, vágj bele bátran. Van egy átfogó blogcikkem, amiben leírtam a regisztráció menetét, hogy mire lesz szükséged és mire figyelj.

Ide kattintva megtalálod.

5. Termékfeltöltés

Szóval ott tartunk, hogy már van Seller Centralunk és van termékötlet, amit már tudunk, hogy honnan fogunk beszerezni. Ideje feltölteni az Amazonra a terméket, amelyet a Seller Centralban a Catalog/Add a product menüpont alatt tehetünk meg.

Néhány alapvető dolog, amire figyelni kell a termékek feltöltésénél:

  • A termék listázott nevében legyenek olyan kulcsszavak, amelyeket a vásárlók használnak a termék keresése során. Tehát ne csak márkanevet használj hanem a termékkategória nevét is (Például Lego, mint márkanév mellé építőjáték)
  • Az Amazon sajátossága, hogy a termékoldal tetején 5 pontban tudod a termék legfontosabb jelemzőit felsorolni. Ide ne száraz adatokat írj, hanem azt, hogy a termék hogyan változtatja meg a vásárlód életét, hogyan teszi jobbá azt. Például ha egy pénztárcát árulsz, ami kicsi és lapos akkor ne a méreteit írd le hanem azt, hogy könnyen el fog férni a vásárlód zsebében és nem fogja feszíteni azt, kényelmesen tudja hordani.
  • A termékfotók hosszabb oldala legalább 1000 px szélesnek kell lennie és fontos, hogy minél részletesebben bemutassák a terméket.

6. Beszállítás az Amazon raktárba

Miután felvitted a termékedet az Amazon katalógusába már szállíthatsz is termékeket az Amazon raktárba. Itt fontos megjegyezni, hogy az Amazon európai raktáraiban csak akkor tudsz terméket raktározni ha az adott országban van adószámod és regisztráltál ÁFA-ra. Az Amazon értékesítés utáni adózásról itt találsz egy részletes leírást.

7. Értékesítés növelése

A termékeid akkor válnak aktívvá, tehát a vásárlók számára elérhetővé, amikor beérkeznek az Amazon raktárába. Innentől kezdve az Amazon raktározza azokat és küldi őket a vásárlóknak miután rendeltek. Az okos Amazon kereskedő ilyenkor nem dől hátra, hanem elkezd azon agyalni, hogy miként adhatna el még többet szóval hogyan növelje az eladásait.

Ezekre az alábbi eszközök állnak a rendelkezésre:

  • Amazon hirdetések
  • Amazon SEO(keresőoptimalizálás)
  • Promóciók, kuponok
  • Külső hirdetések (Pl. Facebook, Google Ads)
  • Más külső források (pl. partneri együttműködés, influencerek stb.)