Ha jobban szeretsz olvasni, mint videót nézni, akkor neked szól a videó alábbi leirata:

Gyakori kérdés, hogy hogyan lehet az Amazonra eladóként regisztrálni és mire van szükség hozzá.

A folyamat bár egyszerűnek tűnik, viszonylag sok nyűggel jár és érdemes előre látni, hogy mire számíthatsz, ugyanis olyan döntéseket kell a regisztráció során meghozni, amelyek nagyban befolyásolják a sikeres Amazon értékesítést.

Az alábbiakban összefoglaltam a legfontosabb dolgokat, amelyek felmerülnek egy eladói fiók létrehozása során az Amazonon.

Melyik piactérre regisztrálj elsőként?

Személyes vélemény következik, amelyet bár alá tudok támasztani számokkal, de természetesen elképzelhető, hogy pont rád és a Te termékedre nem lesz igaz.

Én első körben azt javaslom, hogy a német Amazonra regisztrálj azért mert Európán belül az a piactér bonyolítja a legnagyobb forgalmat, illetve azokban a fiókokban amelyekre rálátok szintén a német Amazon hozza a legtöbb eladást.

Csak példaként egy kép, hogy lásd az arányokat a piacterek között.

Természetesen lehet, hogy a Te terméked mondjuk pont Spanyolországban megy jobban. Erre van a piackutatás, hogy felmérd a lehetőségeket.

A különböző piacterekre az alábbi oldalakon tudsz regisztrálni.

Egyesült Királyság: https://services.amazon.co.uk/

Németország: https://services.amazon.de/

Franciaország: https://services.amazon.fr/

Spanyolország: https://services.amazon.es/

Olaszország: https://services.amazon.it/

Hollandia: https://services.amazon.nl/

A regisztráció után egyébként a termékek áttöltése egy másik ország piacterére egy viszonylag egyszerű folyamat. A bonyolultabb inkább az adózás követelményeinek való megfelelés.

Miért ne egyből az összes piactéren kezdj el értékesíteni?

Megteheted, hogy egyből letudod az egészet, de én a lassan érünk messzire elvet szeretem követni. Ha már azonnal elkezded az értékesítést minden országban, akkor szükséged lehet áfaregisztrációra és ennek megfelelően a havi bevallásokat is intézni kell valakinek (persze magadnak is tudod ha tisztában vagy a módjával, de ezt inkább nem javaslom). Ezek mind költséggel járnak, amelyeket szerintem nem kellene az indulásnál a nyakadba venni.

Ráadásul a fókuszod is megoszlik az országok között, tehát több helyre kell figyelned.

Én azt a stratégiát szoktam ajánlani, hogy kezdj egy országban és ahogy elkezd profitálni a vállalkozásod úgy terjeszkedj.

A terjeszkedés első lépésében töltsd fel a termékeid a többi piactérre, de ügyelj arra, hogy ne engedd meg az Amazonnak, hogy más országokban is raktározza a termékedet, ahol nincs ÁFA regisztrációd. Ennek az adózás miatt van jelentősége, de ez a cikk most nem erről szól…

Mire lesz szükséged a regisztrációhoz?

A regisztrációhoz az alábbiak közül mindegyikre szükséged lesz. A dokumentumokat jellemzően angolul kérik, de pl. közüzemi számlát már fogadtak el tőlem magyarul is. Bár hallottam már olyat akinek kellett, de hiteles másolatot eddig még nem kértek tőlem. (Ez azért jó mert a hitelesített fordítás jóval drágább, mint a sima).

  • Vállalkozásra (hazai vagy külföldön bejegyzett)
  • ÁFA regisztrációra és adószámra abban az országban, ahol elkezded a kereskedést ( Az ÁFA regisztrációra FBA keresekedés esetén mindenképpen szükséged lesz, mivel az adott ország területén fogod raktározni a termékeidet. Ha FBM keredkedsz, akkor csak abban az esetben kell az ÁFA regisztráció ha átléped az adott országban meghatározott éves forgalmat az Amazonon.)
  • Bankszámla, ahová az Amazon utalhatja majd az eladásaid után járó pénzt
  • Közüzemi számla, amivel igazolod a saját lakcímedet (tehát a Te nevedre kell szólnia)
  • Személyi igazolvány másolat (scannelve kérik)
  • Illetőség igazolás (ezt a NAV vagy az adott országban illetékes adóhivatal állítja ki)
  • Cégkivonat
  • Társasági szerződés

Mennyibe kerül a regisztráció, milyen költségekre kell számítanod?

A regisztrációért külön nem kell fizetni. A professional seller fióknak van egy havi 39 eurós díja. Elkezdheted personal accounttal is, ami ingyenes, viszont az eladások után sokkal többet kell fizetned. Tehát ha jól akarod csinálni, akkor előbb-utóbb professional fiók kell.

Az ÁFA regisztráció és az adószám igénylése, majd ezek után az ÁFA bevallások készítése véleményem szerint szakértőt kíván, ami természetesen költséggel jár. Itthon én még nem találtam olyan könyvelőt, aki képben volt az Amazon adózással (elnézést ha mégis van ilyen, egyúttal örömmel várom a jelentkezését), ezért külföldi cégek közül érdemes szétnézni.

Én a hellotax.com-ot tudom ajánlani, velük dolgozok. Az áraikat itt találod, de lehet velük alkudozni.

Mi a regisztráció folyamata?

Eddig akármikor csináltam végig, mindig más volt az Amazon regisztráció. Mindig volt valami változás, de próbálom általánosságban bemutatni a folyamatot.

Az alábbi ábra a főbb lépéseket mutatja be, ezek igazából mindig ugyanazok voltak, csak a részletekben voltak eltérések.

1. Business data:

Itt a vállalkozásod alapadatait kell megadnod, mint pl. név, cím, adószám, cégjegyzékszám stb.

2. Seller information:

A Te saját eladói fiókodhoz tudod megadni az adataidat. Tehát itt a saját neved, címed, telefonszámod, stb.  megadására lesz szükség.

3. Payment details:

Annak a bankszámlának az adatai fognak itt kelleni, ahová az eladások után kéred a kifizetéseket az Amazontól.

4. Additional information:

Itt jellemzően azt kell megadnod, hogy milyen termékeket szeretnél majd árusítani, pontosabban milyen kategóriában.

5. Name of Shop:

(Megjegyzés: itt a képen franciául van kiírva, ami azért van mert az Amazon felületén a nyelvek között nem mindig tökéletes a fordítás)

Itt az Amazon boltodnak kell megadnod a nevét, amelyet a vevőid is látni fognak.