Az online kereskedelem hátránya a fizikai üzletekkel szemben, hogy a vásárló nem látja élőben a terméket és nem tudja a kezébe venni. Ezért fontos a jó termékfotó, hiszen egy rossz felbontású, ízléstelen fotó azonnal elűzi a vásárlót.

Ha jó termékfotókat készítesz, akkor több eladásod lesz.

Na de milyen a jó termékfotót?

Ebben a cikkben ezt veszem végig és kitérek arra is, hogy az Amazonnak milyen előírásai vannak, amelyeket be kell tartanod ha a termékeid fotóiról van szó.

Milyen a jó termékfotó?

Nagy felbontású és jó minőségű

A jó termékfotó nagy felbontású, hogy kinagyítva is élesek legyenek a részletei.

Használat közben mutatja be a terméket

Érdemes olyan fotókat készítened amelyek bemutatják a termék használatát vagy azt az élethelyzetet, amikor használod. (Pl. egy fejsze esetén amikor vágják vele a fát). A termékfotó mutassa be azt, hogy hogyan fogja megváltoztatni a vásárló életét. Mutassa be a termék legfőbb előnyeit. (Pl. magyarázó képek.)

Csinálj több fotót

Az Amazonra jellemzően 9 fotót tudsz feltölteni, de ebből csak 7 jelenik meg a terméklapon. Ezt érdemes kihasználni és a lehető legtöbb fotót feltölteni, hogy a termékedet minél jobban be tudd mutatni. Gyakori hiba, hogy az eladók feltölteni 1 vagy maximum 2 fotót. Sokat segíthet az eladások számának növelesében ha több fotót töltesz fel.

Szerepelnek rajta emberek

Az emberi arc és magának az embernek vagy embereknek a megjelenítése bizalmat kelt ezáltal növeli a konverziók (eladások) számát.

Mutasd be a terméket több szögből

Próbáld meg elképzelni, hogy a vevőd hogyan forgatná körbe a termékedet ha kézbe vehetné. Készíts fotókat a lehető legtöbb oldalról, hogy azt érezhesse, hogy tényleg a kezében tartja azt. Ha szétszedhető a terméked akkor mutasd be szétszedve, összerakva és az alkaltrészeket is.

Érzékeltetesd a terméked méretét

Mi ezt úgy oldottuk meg, hogy egy hölgy a kezébe vette a terméket és lefotóztuk. Ezt a fotót látva már tud viszonyítani a vevő és látja, hogy mekkora. Akár méreteket is írhatsz a fotóra. Természetesen a termékleírásba is fogsz méreteket írni, de a fotón jobban lehet szemléltetni.

Jut eszembe, van egy videóm, amelyben egy profi termékfotóssal beszélgetünk arról, hogy miért fontos a jó termékfotó

Az alábbi videót még 2019 nyarán csináltuk Pető Zolival, aki egy általam nagyra tartott profi termékfotós. Érdemes megnézni ha tudni szeretnéd, hogy miért fontos – és milyen – a jó termékfotó.

Mik az Amazon szabályai  a termékfotókra?

Az Amazonnak számos szabálya van a termékfotókra vonatkozóan, amellyel egyrészt az a célja, hogy az oldal áttekinthetőbb legyen, másrészt pedig, hogy egységes. Magyarul nem szeretnék, hogy úgy nézzen ki az Amazon piactér, mint egy átláthatatlan katyvasz, ami “fárasztja” az emberi szemet és agyat, és ezért vásárlás nélkül lelépjenek a látogatók.

A szabályoknak köszönhetően az Amazon kategóriaoldala letisztult és áttekinthető, tehát ösztönzi és segíti a vásárlói döntés meghozatalát.

Lássuk, hogy mik az Amazon alapvető szabályai a termékfotókra vonatkozóan:

  • A termékfotóknak pontosan be kell mutatniuk a teméket és csak az a termék szerepelhet a fotókon, amelyet értékesítesz.
  • A termékfotóknak élesnek kell lennie, a terméknek tisztán láthatónak (pl. nem lehet takarásban).
  • A termék kiemelt képének (amelyik a kategóriaoldalon vagy a keresési találati listában megjelenik) tiszta fehér hátterűnek kell lennie. RGB színértékek 255, 255, 255.
  • A kiemelt fotó nem lehet grafika vagy illusztráció, mindenképpen a terméket magát kell ábrázolnia. Nem szerepelhet rajta olyan alkatrész vagy kiegészítő, amelyet nem kap meg a vásárló a megrendeléskor.
  • A kiemelt fotón nem szerepelhet vízjel, logó. Nem lehet “kép a képben” megoldás, azaz amikor egy másik fotó van a fotón.
  • A fotó mérete a hosszabbik oldalán 1000 – 10 000 pixel között kell, hogy legyen, hogy minőségromlás nélkül legyen nagyítható.
  • A fotó rövidebbik oldala legalább 500 pixel legyen. (Tipp: a négyzet alakú fotók jelennek meg a legjobban az Amazonon, pl. 2000 px * 2000 px)
  • Az Amazon a JPEG, TIFF és GIF (de nem animált) fileformátumakat fogadja el. (A JPEG az ajánlott).
  • A fotók nem ábrázolhatnak meztelenséget vagy szexualitást.
  • A kiemelt fotón nem használhatod az Amazon logóit.