Az Amazonon a vásárlói döntés meghozatalánál a legtöbb vevő figyelembe veszi az értékeléseket. Minél kevesebb és minél rosszabb értékelése van a termékednek, annál kisebb az esély arra, hogy megvásárolják. Tehát arra kell törekednünk, hogy minél több és minél jobb értékelést szerezzünk a vásárlóinktól.

Kezdő kereskedőként egy 0 értékeléses terméket nagyon nehéz eladni. Az igazság az, hogy értékelést szerezni sem egyszerű.

100-ból átlagosan 2 vásárló ad le értékelést az Amazonon.

Szóval ez egy kínkeserves dolog ha pusztán a vásárlókra bízod, hogy értékeljen. Szerencsére nem kell ebbe beletörődnöd ugyanis az Amazon két eszközt is biztosít a számodra, hogy értékeléseket szerezz.

Értékelés kérése a vásárlóidtól

Vásárlás után az Amazon küld e-mailt a vevőnek, amelyben arra kéri, hogy adjon le értékelést. Erre neked is lehetőséged van, hogy külön megkérd erre a vásárlódat. Az alábbi videóban ezt mutatom be.

Az az igazság, hogy ez a módszer nem igazán hatékony, ráadásul követni sem tudod az eredményességét. Sajnos nincs lehetőség arra, hogy lásd, hogy a hányan adnak le értékelést a kiküldött kérés hatására.

Mutatok egy sokkal hatékonyabb módszert, ami bár nincs ingyen, de jóval hatékonyabb lehet.

Értékelések szerzése az Amazon Vine programmal

Az Amazon Vine program segítségével egyszerűen és viszonylag gyorsan is szerezhetsz értékeléseket a termékedre. A program lényege az, hogy ingyen kell adnod a terméket az Amazon Vine Reviewer státusszal rendelkező vevőknek, akik cserében értékelést adnak a termékedre. A termék árán kívül még 170 EUR-t kell fizetned az Amazonnak a programban való részvételért.

A Vine keretein belül jelenleg legfeljebb 30 terméket ajánlhatsz fel, azaz 30 értékelést szerezhetsz. Fontos tudni, hogy nem garantált, hogy jó értékelést fogsz kapni. A lényeg az, hogy objektív értékelést kapsz, ez adja a program hitelességét is. Ha nem bízol a terméked minőségében, akkor ne nevezd be az Amazon Vine programba. Mondjuk ilyen termékkel foglalkoznod sem kellene, ami azt illeti, de ez már más téma.